سلامتی

آیا شکلات خوردن در دوران بارداری خوب است؟ | طب ایرانی

شکلات خوردن در دوران بارداری خوبه؟

اگه شمام نمی دونین مصرف شکلات در دوران بارداری خوبه یا بد این مطلب از ایران ناز رو از دست ندین.

شکلات ماده غذایی دوست داشتنی و پرطرفداره که حتی مریضایی که محدودیتای غذایی دارن نمی تونن از خوردن اون دست بکشن، حتی اگه مجبور شن کمتر از قبل شکلات بخورند.

همه شکلات دوست دارن، از جمله زنان. اما خوردن اون در دوران بارداری خطری داره؟ این سوال مهمیه و ذهن خیلی از زنان باردار در سراسر جهان رو به خود مشغول کرده.

حقیقت امر اینه که شکلات ماده غذایی دوست داشتنی و پرطرفداره که حتی مریضایی که محدودیتای غذایی دارن نمی تونن از خوردن اون دست بکشن، حتی اگه مجبور شن کمتر از قبل شکلات بخورند.

بیایید اول درباره محتویات اصلی تشکیل دهنده ساختار شکلات صحبت کنیم. اون چیزی که بیشتر از هر ماده مهم دیگری در شکلات دیده میشه «کافئین» است و نکته مهم اینجاس که پیشنهاد می شه در دوران بارداری از مصرف مواد غذایی شامل کافئین دوری شه.

اما با اینکه شکلات بدون کافئین بی معناست اما مدارکی وجود نداره مربوط به اینکه مصرف اندازه متعارفی از کافئین در دوران بارداری خطری واسه سلامت زنان در این دوران به همراه داشته باشه.

در نقطه مقابل میشه گفت دلایلی هست که نشون میده مصرف شکلات باکیفیت اثر زیادی در حفظ روحیه و سرحالی عمومی فرد داره. محققان علوم پزشکی ثابت کردن که مصرف این ماده غذایی اثر مثبتی بر تبادلات نورونی مغز داشته که نتیجه اون نشاط و سرحالی بیشتره.

نکته مهم: زنائی که به دیابت دوران بارداری گرفتار هستن باید از خوردن شکلات و بقیه کربوهیدراتای ساده دوری کنن.

درمورد اینکه خوردن چقدر شکلات در دوران بارداری خطری واسه سلامت مادر و جنین به همراه نداره باید یه نکته مهم رو روشن کرد و اون تعیین «اندازه» مورد نظره.

تحقیقات نشون میده که خوردن شکلات در دوران بارداری نه فقط خطری به همراه نداره بلکه به درد بخور هم حساب می شه اما به دو دلیل مهم نباید در مصرف این ماده غذایی خوشمزه زیاده روی کرد:

اول اینکه با خوردن مقادیر خیلی از تیکهای شکلات، ارزش غذایی بقیه موادی که می خورید کاهش زیادی پیدا می کنه. با خوردن شکلات اونم به مقدار زیاد کالری زیادی جذب بدن می شه که این به معنی زیاد شدن وزن و در آخر چاقی در دوران بارداریه.

دوم هم اینکه باید به اندازه کافئینی که وارد بدن می شه همیشه توجه داشت. پیشنهاد جدی می شه که زنان باردار در دوره حاملگی خود روزانه بیشتر از ۲۰۰ میلی گرم کافئین مصرف نکنن.

یادتون باشه این شما به عنوان یه زن باردار هستین که سلامتی خود و جنین رو با مصرف اصولی مواد غذایی و انجام حرکات ورزشی در این دوره حساس تضمین می کنین.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *