سلامتی

آیا شکر برای سلامتی مضر است؟ | سبزیجات

ماده کریستالی سفید رنگی که به عنوان شکر می شناسیم، یه ماده مصنوعی و روند شده که بیشتر از نیشکر یا چغندر قند بدست میاد. قند موجود در نیشکر و چغندر قند بعد از جداسازی تموم 

املاح ، ویتامینا، پروتئین ، آنزیم و بقیه مواد مغذی به درد بخور، در کارخانه تصفیه شده و به ساکاروز خالص تبدیل می شه.

چیزی که بعد از روند باقی می مونه، ماده مصنوعی غلیظ شده ایه که به کار گیری اون فایده ای واسه بدن نداره.

شکر یه ماده اعتیاد آوره

۱- وقتی که شکر رو یه نوع ماده غذایی بدونیم و مقادیر خیلی از اونو مصرف کنیم.

۲- از روزی که نوزاد متولد می شه و درغذای تکمیلی اون شکر می ریزیم، اثرات مضر اون شروع می شه. حتی اگه مادر شکر مصرف کنه، شیر اون به این ماده آغشته می شه.

۳- تقریباً درصد افراد با درجات مختلفی به مصرف شکر معتاد هستن.

اندازه مصرف شکر خیلی بالاست

معیاری که نشون میده یه ماده واسه بدن به درد بخور یا مضره، مقداریه که بدن از اون ماده استفاده می کنه. مثالی رو در این باره واسه شما میگیم : هممون میدونیم زهر مار زنگی، مار کبرا و بقیه مارهای سمی در آدم کشنده س. سم بعضی از مارها کمتر از چند ثانیه آدم رو میکشه. با این حال، از سم مار واسه کارای پزشکی استفاده می شه، البته در مقادیر کم.

با اینکه شکر واسه هزاران سال در دور و بر دنیا در مقادیر کم استفاده می شد، ولی نامعلوم بود و بخش کوچیکی از برنامه غذایی تمدنای اولیه مثل مصر، یونان و روم رو تشکیل می داد. با اینکه یونانیا واسه هر چیزی یه کلمه داشتن، هیچ لغتی واسه شکر نداشتن. حتی در اروپای قرون وسطی نامعلوم بود و فقط به مقادیر خیلی کم واسه طعم دادن به غذاهای سلطنتی مصرف می شد.

مضرات مصرف شکر:

شکر واسه سلامتی بدن خیلی مضره چون، یه ماده سمی واسه بدن حساب می شه.که در دراز مدت، مشکلات خود رو نشون میده. در زیر به بیان مضرات مصرف شکر می پردازیم :

۱- شکر نقش کلی ای در 

پوسیدگی دندون  ها داره.( ایجاد چاله در دندون، خونریزی لثه، تخریب استواری استخوانی و از دست دادن دندانا)

۲- عامل اصلی 

دیابت  است ( کاهش و افزایش قند خون)

۳- در ایجاد بیمارهای قلبی، تصلب شرائین، بیماریای روحی، 

افسردگی ، پیری، فشارخون بالا  و سرطان  نقش داره.

۴- باعث نبود تعادل هورمونی بدن و آسیب به غدد داخلی بدن مثل غدد فوق کلیوی و لوزالمعده می شه که اندازه قند خون رو تا حدود زیادی تحت اثر قرار میده.

۵- باعث خستگی طولانی می شه.

۶- باعث زیاده روی در خوردن مواد غذایی در آدمایی می شه که دچار پرخوری عصبی (بولیمیا) هستن.

۷- زیاد شدن نشونه های 

سندرم قبل از قاعدگی 

۸- افزایش فعالیت در ۵۰ درصد کودکان

۹- افزایش اضطراب و بدرفتاری

۱۰- علائم اضطراب و ترس رو در خانمای حساس شدید شدن می کنه

۱۱- 

کاهش وزن  رو در افراد چاق مشکل می سازه چون با مصرف زیاد قند، مقدار انسولین خون زیاد می شه که این منتهی به افزایش ذخیره کربوهیدرات و چربی در بدن می شه. 

منبع : tebyan.net

جمع آوری به وسیله بخش خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *