سلامتی

آیا شمشیر بازی ورزش خوبی است؟ | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

ورزش شمشیر بازی باعث سوزوندن کالری می شه و باعث کاهش وزن می شه‎

 

به دنبال یه روش به طور کامل نوین واسه تغییر برنامه ورزشی خود هستین؟ شما می تونین واسه کاهش وزن خود از کلاسای ورزشی جور واجور استفاده کنین. اما شمشیر بازی می تونه یه تمرین به درد بخور واسه شما باشه؟ بیشتر ادما از اینکه شمشیربازی رو به عنوان یه تمرین ورزشی خوب و به درد بخور معرفی می کنن بسیار متعجب و حیرت زده می شن.

شمشیربازی می تونه باعث سوزوندن کالری در بدن شه:
حتما شمام مسابقات شمشیربازی رو در طول بازیای المپیک مشاهده کردین. وقتی که این ورزش رو از راه تلویزیون دنبال می کنین ممکنه به نظر برسه که ورزشکاران کار سختی در پیش ندارن اما واقعیت اینجور نیس. به صورت میانگین یه خانوم ۱۵۰ پوندی(۶۸ کیلوگرمی) در هر ساعت از شمشیربازی حدود ۴۰۰ کالری می سوزونه. حتما حیرت زده شدید. بیشتر شمشیربازان در مورد اینکه حرکات شمشیر در طول بازی چقدر سخت و محکمه حیرت زده می شن. البته باید یادتون باشه که قرار نیس کل ۶۰ دقیقه رو تو یه مسابقه شرکت کنین پس کالری سوزونده شده کمتر هستش. همونطور که میدونید شمشیربازی سه نوع اسلحه متفاوت داره که در طول شمشیربازی از اونا استفاده می شه:اپه، فویل و سابر. نوع سلاحی که در این بازی استفاده میشن طول هر بازی رو مشخص می کنه. اپه و فویل شامل سه مسابقه سه دقیقه ای به همراه یه استراحت یه دقیقه ای در بین هر بازیه. شمشیر بازی با سابر بیشتر زمان میبره چون براساس لمس یا امتیازاته.
اگه در ورزش شمشیربازی تازه کارین، ممکنه در طول تمرین زمان زیادی رو صرف کنین. اما تمرینای انجام شده حرکات بدن شما و پمپاژ رو بهتر کنه ، باعث سوزوندن کالری می شه و باعث کاهش وزن می شه.

امتیازات ورزش شمشیربازی واسه سلامتی:
علاوه بر سوزوندن کالری، شمشیربازی امتیازات دیگری واسه سلامتی و تناسب اندام داره. داگمارا ووزنیک عقیده داره که ورزش می تونه باعث تقویت سیستم قلبی –عروقی افراد شه و مزیتایی واسه حافظه آدم به همراه داشته باشه. اون میگه: زیبایی ورزش اینه که می تونین ان رو هر چقدر که دوست داشتین شدیدتر کنین. شما می تونین روی تکنیکای جور واجور با محدوده حرکتی محدودتر تمرکز کنین یا به سمت جلو وعقب حرکت کنین. سطح شدت به طور کامل به خود شما وابسته. مونیکا آکسمیت در این باره میگه: شمشیربازی یه ورزش عالیه. در حالیکه انجام این ورزش بسیار سرگرم کننده س، می تونه به سوزوندن کالریای بدن و ایجاد مقاومت کمک کنه. تمرینای قدرتی هم در این ورزش هست چون شما عضلات پا، بازو و هسته بدن رو درگیر می کنین.

چیجوری شمشیربازی رو شروع کنیم؟
اگه دوست دارین شمشیربازی رو واسه سوزوندن کالریای اضافی بدن، خوش اندام بودن یا تغییر در برنامه ورزشی خود امتحان کنین، می تونین از سطح ابتدایی و ابتدایی شمشیربازی کار خود رو شروع کنین. بعضی از برنامه های شمشیربازی واسه شرکت کنندگان جوون هستش اما برنامه هایی هم واسه بزرگسالان هست. داگمارا در این باره میگه: شمشیربازی بهترین روش واسه تغییر برنامه روزانه س .

شمشیربازی واسه کاهش وزن:
اگه دوست دارین شمشیربازی رو به عنوان یه برنامه کاهش وزن دنبال کنین، می تونین اونو با بقیه فعالیتای روزانه خود هماهنگ کنین. براساس تحقیقات انجام شده، شما باید در هفته ۲۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط داشته باشین تا بتونین وزن کم کنین. تلاش کنین یه یا دو کلاس شمشیربازی رو به برنامه پیاده روی، یوگا یا شنا اضافه کنین. یادتون باشه که رژیم غذایی مناسب می تونه به کاهش وزن شما کمک کنه.

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *