سلامتی

آیا شما هم دچار پیری زودرس خواهید شد یا خیر ؟ | بیماری

: شمام دچار پیری زودرس میشین یا خیر ؟

دانستنیهای پزشکی

ارسال دیدگاه
۲ بازدید

پیری زودرس براساس عوامل مختلفی به سراغ آدم میاد که در نوشته های قبلی گفتیم.در این مطلب میخوایم شما رو با عادتای دیگه که موجب پیری زودرس میشه آشنا کنیم.مطمئن باشین با خوندن و رعایت کردن این عوامل،خود رو از پیری زودرس دور میکنین و جوونی تون رو نگه دارین.

پیری زودرس با نبود جنب و جوش فیزیکی کافی

داشتن تناسب اندام و ظاهری قشنگتر بیشتر وقتا تنها دلیلیه که باعث روی آوردن به ورزش در بیشتر ما افراد می شه. اما، فواید ورزش بسیار بالاتر از این موارد بوده و می تونه به جوون موندن بیولوژیکی آدما کمک قابل توجه ای کنه.

تحقیقات نشون میده که کسائی که به طور منظم و پر انرژی ورزش می کنن در مقایسه با بزرگسالان سالمی که جنب و جوش ندارن، تلومرهای بلندتری دارن – تلومرها نشانگرهای زیستی سلولی هستن که با گذر عمر کوتاه تر می شن.

ورزش کردن متداوم می تونه از کاهش حافظه، افزایش التهاب و گسترش مریضی دیابت نوع ۲ جلوگیری کنه. پس، نذارین تا “بدن تون زنگ بزنه و فرسوده شه.”پس، جنب و جوش بدنی رو به هر شکلی که دوست دارین مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و یا حرکات موزون به زندگی روزمره خود وارد کرده و روزانه ۲۵ تا نیم ساعت رو به اون اختصاص بدین.

اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، تلاش کنین که ورزش جزء عادات روزمره شما شده و به اون به عنوان بخش جدانشدنی زندگی خود نگاه کنین.

روابط اجتماعی ضعیف

تحقیقات نشون میده که داشتن دوستان خوب حتی بیشتر از روابط نزدیک خانوادگی و فامیلی به جوون موندن افراد کمک می کنه. برخورداری از روابط دوستی با بقیه منتهی به کاهش خشم، افسردگی و دچار شدن به بیماریای قلبی می شه.

پس، حتی اگه زندگی پر مشغله ای دارین، تلاش کنین وقتی رو واسه رابطه با بقیه اختصاص داده و روابط اجتماعی خود رو گسترش بدین.

اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، می تونین از شبکه های اجتماعی و اینترنت استفاده کرده و در محیط مجازی با دوستای خود گفتگو کنین.

مصرف بی نظم سبزی و میوه

سبزی و میوه ها پر از ترکیباتی موسوم به آنتی اکسیدان هستن که در تمیز کردن بدن از سلولای رادیکال آزاد نقش بسیار پر رنگی دارن. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، سلولای رادیکال آزاد احتمال و خطر دچار شدن به سرطان رو در افراد زیاد می کنن.

اما، مصرف این مواد غذایی باید به صورت یه عادت همیشگی و روزمره باشه، چون آنتی اکسیدانای موجود در شکلای جور واجور سبزی و میوه معمولا واسه تنها چند ساعت در بدن فعال می مانند.

اینجوری، با مصرف دائم این مواد غذایی مهم می تونین به طور پیوسته بدن رو از شر سلولا غیر سالم و مضر خلاص کرده و از بروز پیری زودرس جلوگیری کنین.

گوش دادن دائمی موسیقی به وسیله هدفون

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *