سلامتی

آیا سیر باعث چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن می شود؟ | بیماری

: اثر مطلوب سیر در بهبود سوخت و ساز بدن و سوزوندن چربیا

تجزیه چربی

سیر، توانایی تجزیه چربی و افزایش متابولیسم رو داره. آدمایی که چربی بیشتری در بدن شون دارن معمولا دارای سرعت سوخت و ساز پایین تری نسبت به افراد عضلانی هستن. سرعت متابولیسم یه فرد تعیین می کنه که بدن اون کالریا رو چقدر مؤثر می سوزونه. در حالیکه کالریا سوختی که بدن واسه تولید انرژی نیاز داره رو جفت و جور می کنن، کالریای باقی مونده به دلیل متابولیسم کنه، به چربی تبدیل می شن و در بدن باقی می مانند.

: سیر باعث چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن می شه؟

سیر

با این حال خوردن سیر بهکاهش چربیای ناسالم در خون که به منتهی به سطوح بالای کلسترول می شن، کمک می کنه. سیر هم اینکه در کاهش چربی در سلولای چربی بدن هم مؤثره. روغنای موجود در سیر، حرکت دودی که چربی رو شل کرده و به دفع اون از بدن شما کمک می کنه رو زیاد می کنن. هم اینکه، خوردن سیر درجه گرما بدن شما رو زیاد کرده و به تحریک توانایی بدن شما واسه سوزوندن چربی به طور مؤثرتر کمک می کنه. اگه درجه گرما بدن شما شروع به پایین اومدن کنه، بد تون با ذخیره کردن چربی واسه کمک به افزایش دوباره درجه گرما، عکس العمل نشون میده.

اثر ادرار آور

سیر مانند یه دیورتیک عمل کرده و مایعات اضافی رو از بدن خارج می کنه. دیورتیکا باعث می شن که شما با دفع حجم بیشتری از ادرار، آب از دست بدین. این مسئله می تونه به افزایش سرعت سوخت و ساز شما کمک کنه. با افزایش متابولیسم، چربی سریع تر از سلولای بدن آزاد می شه.

اینم به نوبه خود به کاهش وزن کمک می کنه. سیر تازه، پودر سیر یا عصاره سیر دارای خواص مدر و اثرات به درد بخور دیگری هستن. له کردن یه حبه سیر، اثرات سلامتی بیشتری نسبت به زمانیکه اونو تیکه تیکه می کنین، جفت و جور می کنه. اجازه بدین که سیر بعد از له شدن ۱۰ دقیقه بمونه و بعد اونو استفاده کنین. سیر با کمک به بدن واسه جذب مواد غذایی و نابود کردن اجناس زائد از متابولیسم سلولی به روند هضم هم کمک می کنه.

بقیه امتیازات سلامتی

سیر به همراه افزایش سوخت و ساز بدن، مواد مغذی رو هم به رژیم غذایی شما اضافه می کنه. خوردن مواد غذایی طبیعی مانند گیاهان واسه شما مفیدتره. غذاهای فرآوی نشده، بدون چربی اضافه، قند، نمک و مواد افزودنی شیمیایی هستن که بدن شما به اون نیاز داره. به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، درصد از غذایی که آمریکاییا می خرن، فرآوری شده. متأسفانه غذاهای فرآروی شده، پر از کالری هستن اما مواد مغذی کمی دارن. هم اینکه سیر واسه شما خوبه چون یه آنتی بیوتیک طبیعی هستش و سیستم ایمنی بدن رو واسه مقابله با مرض و مریضی، تقویت می کنه. / فیتنس مگزین

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *